تعریف مرکز تماس

نقطه ارتباطی بین سازمانها / موسسات / ارگانها با مشتریان/ مردم با استفاده از روش های ارتباطی متنوع ازجمله ( تلفن , فکس , ایمیل , SMS و غیره ) با کاربرد تجهیزات نرم افزاری , سخت افزاری , نیروی کار ماهر جهت انجام خدمات پشتیبانی محصول / خدمت , بازاریابی تلفنی , تحقیقات بازار و نظر سنجی از مشتریان و… می باشد و مرکز تماس تلفنی (کال سنتر)، امکان مدیریت، تشکیل صف، توزیع، تفکیک، ضبط و پاسخگویی به تماس ارباب رجوع را دارا می‌باشد که این مراکز به دو صورت درون سازمانی و برون سپاری راه اندازی میشوند.

مرکز تماس همگامان

گروه شركتهاي همگامان بعنوان اولين وتنها دارنده پروانه مرکز تماس کشور كه از سوي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درمورخ  ۱۶/۰۳/۱۳۹۴ به اين شركت صادر گرديد بعنوان مركز داده و تماس طرح ملي خوش بهره برداري مي گردد. اين مركز بدليل ضرورت تمركززدايي از كلان شهر تهران درخارج از آن و با شماره ۱۹۳ و ۱۶۳۳ فعاليت مي نمايد. ظرفيت اين مركز تماس درحال حاضر در سه شيفت كاري به بيش از ۱۲۰۰ اپراتور ميرسد، كه هم اكنون نيز به برخي از نهادها و سازمانهاي دولتي و خصوصی در حال ارائه خدمات مرکز تماس مي باشد. يكي از اهداف خوش شامل خدمات ويژه به گردشگران داخلي و خارجي ميباشد، بطوريكه آمادگي دارد تا با اطلاع رساني به اتباع خارجه، اعلام گردد كه از طريق شماره ۱۹۳ و ۱۶۳۳ ميتوانند حداقل با ۸ زبان رايج دنيا بصورت آنلاين هر گونه راهنمايي يا درخواستي داشته باشند طي تماس با شماره ۱۹۳ یا ۱۶۳۳ اعلام و اطلاعات لازم را دريافت نمايند. وجود واحدهاي كنترل كننده عملكرد ارائه دهندگان خدمات و حتي اپراتورهاي مركز تماس تحت عنوان مركز بازخورد تضمين كننده كيفيت خدمات ارائه شده از سوي ستاد خوش در كشور خواهد بود.

این مرکز به‌ عنوان اولین مرکز تماس بین‌المللی کشور (contact center) به‌ عنوان معین تهران نیز عمل می‌کند. در حال حاضر به‌ عنوان مرکز تماس مجموعه‌های ذیل فعالیت می‌نماید:

– به‌ عنوان مرکز تماس سامانه مالیات مشاغل خودرو سازمان مالیاتی کشور با بیش از ۶۰۰۰ دفتر پیشخوان دولت در سطح کشور

– مرکز تماس گروه خودرو‌سازی سایپا با کد ۰۹۶۵۵۰ در امور مشتریان سایپا  به مشتریان محترم این گروه

– مرکز تماس فروش صندوق‌های فروشگاهی تولید شرکت کنتورسازی ایران و خدمات فروش و امور مشتریان این شرکت

– مرکز تماس فروش گوشی‌های موبایل جی‌ال‌ایکس و خدمات فروش در امور مشتریان شرکت “ارتباط گویا همراه اروند”

چرا مرکز تماس همگامان؟

  • با متمرکز کردن سرويس تلفني و پشتيباني در يک مکان، شرکتها مي توانند به راحتي ميزان قابل دسترس بودن کارمندان خود را با حجم تماسهاي گرفته شده، هماهنگ سازند ودرمرکز تماس همگامان فرقی نمیکند حجم تماس در طول سال یا فصل چه قدر باشد. تیم مرکز تماس ،خود را با کسب و کار شما وقف میدهد و در زمینه اموزش اپراتورها و پروسه تحویل کار با هر میزان تماس را با بهترین کیفیت و کمترین زمان ممکن انجام میدهد تا دغدغه مدیریت این واحد از سازمان شما برون سپاری شود .
  • راه اندازی مرکز تماس با اپراتورهای حرفه ای و اموزش مدارم به منظور حفظ کیفیت پاسخگویی نیازمند صرف هزینه و وقت میباشد که با استفاده از مرکز تماس همگامان دیگر نیازی به راه اندازی مرکز تماس در شرکت یا سازمان خود ندارید .
  • مراکز تماس همگامان مي تواند در هر جايي داير گردد و به شرکت ها امکان بهره مندي از زمان و ساعت يک منطقه جغرافيايي و نرخهاي دستمزد کمتر را در شهر يا کشورهاي مختلف دهد و با تمرکز کردن به نيازهاي تکنولوژيک شرکت ها و با برپايي مرکز ارتباطات از راه دور در يک محيط به جاي ايجاد چند اداره کوچکتر، به روز رساني و آموزش کارمندان را آسان مي سازد.
  • بسياري از مراکز تماس از ابزار و اصول متفاوتي براي کمک به اصلاح کارايي و تجربه مشتري استفاده مي کنند. مراکز تماس داخلي از توزيع اتوماتيک تماسها استفاده مي کنند که در آن تماسهاي داخلي به عاملين به ترتيبي که تماسها را دريافت مي کنند، اختصاص مي يابد. مراکز ديگر روش نظارت بر تماس را به کار مي گيرند که درآن تلفن عاملين به صورت ناگهاني توسط بازرس کيفي و براي حصول اطمينان از برآورده شدن نيازهاي مشتريان شنود مي شود. اين تکنولوژي به کارمندان براي کمک موثر و کافي به مشتريان کمک مي کند.