مدیرعامل پست: تلاش می کنیم 193 به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود
مهندس مهری رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت پست گفت: تلاش می کنیم193 به تلفن خدمت برای مردم تبدیل شود و برای گسترش و تنوع خدمات، با اصناف در حال مذاکره هستیم .
به گزارش روابط عمومی شرکت پست به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مدیر عامل شرکت پست گفت: با استفاده از 193، خدمات ویژه شهروندی از هر جای کشور چه با تلفن ثابت و چه با تلفن همراه انجام می شود که از جمله آنها خدمات پستی، خدمات پیک، تهیه بلیط اتوبوس و هواپیما، تامین غذای گرم و … انجام می شود که این خدمات به تدریج در حال گسترش است.
وی با بیان اینکه ابتدا این طرح در سه استان آغاز به کار کرد، افزود: به حمد ا.. این طرح در همه استان ها ارایه خدمت می کند.
مهندس مهری ادامه داد: به منظور گسترش خدمات 193، با صنف پخش کتاب، تعمیرکارهای لوازم برقی و الکترونیکی و غیره در حال مذاکره هستیم و انشاء ا.. در سال 95 این خدمات افزایش می یابد.
وی اظهار داشت: در سال گذشته، نه سرویس توسط شرکت پست ارایه شد که از جمله آنها می توان به سرویس پست پخش، سامانه خرید و فروش اینترنتی من و پست، سرویس خدمات ویژه شهروندی(خوش)، تمبر فاخر طلا و نقره، تجارت الکترونیک بین المللی (بدون مرز) یاتا، پست مستقیم الکترونیکی (EDM) ، پست ترکیبی، سرویس پست رسانه و سرویس پست لجستیک اشاره کرد.
وی در خصوص پست لجستیک گفت: این سرویس نیازمند زیرساخت های بیشتر همچون انبار، نرم افزار هوشمند، زیرساخت های حمل و نقلی، بالابر و غیره است که به تدریج در حال فراهم کردن این امکانات در استان ها و شهرستان ها هستیم.
مهندس مهری صندوق های هوشمند پستی را چند منظوره عنوان کرد و گفت: این صندوق ها به گونه ای طرحی شده است که در زمانی که مرسوله در داخل آن انداخته می شود و همچنین در موقع تخلیه به صورت هوشمند اطلاع رسانی می شود.
وی ادامه داد: همچنین با نصب صندوق پستی هوشمند معابر Cashless) ) همه امور مالی و بانکی به غیر از اخذ پول نقد از طریق آن انجام می شود.
مدیرعامل شرکت پست خاطرنشان کرد: به دنبال آن هستیم که تمبرهای دو بعدی و الکترونیکی را از طریق این صندوق ها چاپ و در اختیار مشتریان قرار دهیم.
وی با بیان اینکه تا پایان سال 94 حدود 50 صندوق هوشمند در خیابان ها، نصب شده است، افزود: برای توسعه این صندوق ها نیازمند مشارکت بخش خصوصی هستیم که این مهم در دستور کار سال جاری قرار گرفته است.
مهندس مهری به توسعه پست مالی با پست بانک و توافق با یکی از بیمه ها اشاره کرد و گفت:با توجه به اجرایی شدن برجام و باز شدن سوئیفت، امیدواریم در کسب و کار و تجارت الکترونیک رونق داشته باشیم.
مدیرعامل به موضوع امانات پستی اشاره کرد و افزود:با توجه به کاهش پست نامه ها در دنیا جهت گیری های پست های دنیا به سمت کالا و خدمات است که شرکت پست نیز این رویکرد را همواره دنبال می نماید.
مهندس مهری با بیان اینکه اصلاح رویه ها، تقویت زیرساخت و اصلاح قیمت ها در دستور کار قرار دارد افزود: طی بهمن ماه سال گذشته 32 درصد رشد ترافیک امانات پستی داشته ایم که در نوع خود بی سابقه بوده است.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد : با اطلاع رسانی بهینه مردم عزیز از فعالیت ها و خدمات جدید پستی مطلع شوند.
منبع: وب سایت پست حمهوری اسلامی ایران