راهکار های ارتباطات یکپارچه سازمانی
UNIFIED COMMUNICATION

تکنولوژی از زمان اینترنت به سرعت در حال پیشرفت است و فرم های جدید ارتباطی ، اشتراک گذاری ایده ها و اطلاعات را ممکن ساخته است و دنیای تجارت را وارد دهه دیجیتالی جدید کرده است. سازمانها و بنگاههای اقتصادی روش هایی را جستجو میکنند که محیط های ارتباطی را در یک سیستم مجازی برقرار کند. UC یا Unified Communication تمام سیستم های ارتباطی را یکپارچه می سازد. تکنولوژی UC دادههای صوتی ، تصویری و متنی را فشرده کرده و در طول خطوط داده سیگنال که امروزه برای ارتباط اینترنت و اینترانت استفاده می شود انتقال می دهد. در هر شبکه داده دیجیتالی اینترنت و اینترانت مقدار زیادی از پهنای باند استفاده نمی شود.با استفاده از UC این پهنای باند راکد را مورد استفاده قرار داده و از آن برای انتقال داده صوتی همراه با داده های دیجیتالی استفاده می کند .( به جای استفاده از خطوط PSTN و ISDN)

سیستم های ارتباطی کارا و یکپارچه ای که بتوانند همه نیاز های ارتباطی موجود در یک سازمان را تحت پوشش قرار داده و اطالاعات لازم و ضروری را بموقع در اختیار استفاده کنندگان آن قرار دهند ، از ابزارهای مفیدی هستند که سازمان برای افزایش قابلیت خود ، صرفه جوی در هزینه ، زمان ، انرژی ، بهبود عملکرد ، تصمیم گیزی بهتر و دستیابی به مزیت رقابتی از آن استفاده می کنند. در این راهکار ، انواع مختلف ارتباطات هم زمان مثل صدا ، تصویر و پیام فوری و … و همچنین انواع مختلف ارتباطات نا همزمان مثل پست الکترونیکی ، پیام صوتی ، فکس و … در یک راهکار متمرکز ارایه می شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر در ایران پیاده سازی می شوند.

مزایای استفاده از UC

برخی از مزایای استفاده از UC در مقایسه با سیستم های سنتی همچون: VEDIO CONFERENCE و VOIP

کاهش هزینه‌های ارتباطی
کاهش هزینه ارتباطی:

بدون شک مهمترین مزیتی که می توان برای سیستم های Uc در نظر گرفت کاهش هزینه های مخابراتی می باشد.بعنوان مثال هزینه مخابراتی دو محلی که با استفاده از سیستم Unified Communication تجهیز گردیده اند ،برای برقرای تماس با هم از بین خواهد رفت و برای برقراری ارتباط تصویری ،صوتی و متنی بدون هیچگونه هزینه مخابراتی امکان پذیر میباشد.همچنین از آنجایی که شماره ها به Communicator ها اختصاص داده می شوند در صورت تغییر محل کاربر هزینه های جابجایی یا انتقال شماره از بین خواهد رفت که این Communicatorها می توانند به صورت نرم افزاری یا سخت افزاری پیاده سازی گردد که در صورت پیاده سازی به صورت نرم افزاری هم از لحاظ هزینه صرفه جویی صورت می گیرد و هم امکانات بیشتری در اختیار کاربر قرار داده میشود.

کاهش هزینه‌های ارتباطی
کاهش هزینه های خرید تجهیزات:
کاهش هزینه های خرید تجهیزات:

با توجه به این که سیستم Unified Communication از همان بستر فیزیکی شبکه دیتا جهت انتقال اطلاعات استفاده می نماید، نیاز به ایجاد بستر مجزای مخابراتی برای استفاده کنندگان از تکنولوژی از بین می رود.از طرفی با توجه به امکانات متعددی که این تکنولوژی در اختیار استفاده کنندگان خود قرار می دهد نیاز به خرید بسیاری از تجهیزات از جمله فکس، سیستم های گزارش گیری از مکالمات و حتی سیستم Voip Conference و غیره از بین می رود.

کاهش هزینه های خرید تجهیزات:
کاهش هزینه های نگهداری:
کاهش هزینه های نگهداری:

با توجه به یکپارچگی بسترهای مخابراتی و دیتا ، هزینه های نگهداری راهکار مزبور به حد قابل توجهی کاهش می یابد.

کاهش هزینه های نگهداری:
توسعه پذیری:
توسعه پذیری:

این سیستم هیچگونه محدودیتی در تعداد کاربر ندارد و بر اساس طراحی اولیه و نیازهای سازمان قابلیت افزایش تعداد کاربررا دارا می باشد.همچنین ممکن است یک سازمان در مرحله اول فقط برخی امکانات نظیر Video Conference را خواستار باشد ،مزیت توسعه پذیری این سامانه این امکان را می دهد که در صورت نیاز سازمان ف امکانات دیگر این راهکار همچون :Voice Mail ،Voip ،Fax و … به آن اضافه شود.

توسعه پذیری:
امنیت :
امنیت :

این سیستم علاوه بر بکار بردن الگوریتم های کد گذاری بر روی داده ، از تکنولوژی Certificate و امضای دیجیتال نیز بهره می برد.

امنیت :
پشتیبانی از فناوری VIRTUALIZATION:
پشتیبانی از فناوری VIRTUALIZATION:

این سیستم قابلیت استفاده از تکنولوژی Virtualization را دارا می باشد. این مزیت باعث می شود هزینه سخت افزاری به طرز چشمگیری کاهش یابد.

پشتیبانی از فناوری VIRTUALIZATION:
امکانات UC
پیش نیاز های UC
 MINIMUMHIGH-QUALITY
Data56Kbps56Kbps
Voice50Kbps80Kbps
Video50Kbps250 kbps(CIF),600 kbps (VGA),1.5 Mbps(HD)
Office Round Tabel50Kbps250kbps
حداقل سیستم مورد نیازکاربر-PC
SYSTEM COMPUTERMINIMUM REQUIREMENT
Display ResolutionRequired: Super VGA 800 * 600
Recommended: Super VGA 1080*720 Or higher
Note:Microsoft R Windows R Tablet PC Portrait mode is supported
Operating SystemWindows 7
Windows Vista: TM 32-bit(RTM) operating system
Microsoft R Windows R XP Professinal With Service Pack2
Computer/ProcessorData and Voice:500-megahertz(MHz)or higher processor,Intel Pentium-compatible For Video:Intel Pentiu 4; Signal Core 1.5 GHZ or higher for CIF;Dual Core 1.9 GHZ or higher for VGA;and Quad Core 2.0 Ghz or higher for HD
For Microsoft R Office RoundTable TM communications and archival system:1.8 GHZ or higher
Memory512 megabytes (MB) of RAM( 1 GB recommended)
Video MemoryVideo card with 64 MG of RAM (video RAM or VRAM) and Microsoft R Directx R application programming interface
TelephonyMicrophone and speakers , headset with microphone , or equivalent device
VideoUSB 2.0 VIDEO camera or office Round Table device
SecurityAdministrator privileges , or , in Windows Vista R Standard User Mode, administrator credentials
Other RequirementsMicrosoft R Office Outlook R 2007 and Microsoft Rexchange Server 2007 are required for Outlook integration options.
حداقل سیستم مورد نیازکاربر – موبایل
MINIMUM REQUIREMENT
Windows Mobile –powered device that is running Windows Mobile 6.0 or Windows Mobile 6.0
A USB cable for connecting your mobile device to your computer
15 MB or greate of ROM ( Read Only Memory) and 96 MB or great of RAM (Random – access memory ) on your mobile device
A voice and data plan for your mobile device
Microsoft ActiveSync R 4.2 or later or Windows R Mobile Device Center is required on the computer that you use to instal Communicator Mobile
For Windows XP, download ActiveSync 4/2 from
http://www.microsoft.com/downloads/datails.asp?FamilyID=7269173a-28bf-4cac-a682-58d3233efb4c&displaylang=en
For Windows XP, download ActiveSync 4.5 from
http://www.microsoft.com/windowsmobile/en-us/help/synchronize/activesync45.mspx
For Windows Vista ,download Windows Mobile Device Center
Communicator Mobile requires an office Communiccations Server 2007 R2 deployment.Communicator Mobile will not work with a previous release of office Communicatins Server