کارشناس مرکز تماس کیست؟

کارشناس مرکز تماس کیست؟

کارشناس مرکز تماس کیست؟ ما در این مقاله به پاسخ این پرسش پرداخته ایم تا شما با ویژگی های یک کارشناس مرکز تماس آشنا شوید.

شخصی هست که توانایی تعامل زیادی علاوه بر موارد زیر داشته باشد با ما همراه باشید تا با ویژگی های یک کارشناس مناسب مرکز تماس آشنا شوید:

1-یادگیری و به خاطر سپردن آموزه ها:

یکی از توانایی های که کارشناس مرکز تماس باید داشته باشد توانایی بالای او در یادگیری حجم بالای اطلاعات فنی است. همچنین توانایی سرعت انتقال و درک صحیح مطالب نیز باید داشته باشد.

2-توجه به جزئیات:

به دلیل بالا بودن حجم سئوالات در مرکز تماس و همچنین تکراری بودن یکسری از آنها ممکن است که کارشناس دچار خستگی و همچنین روزمرگی شود و این اتفاق ممکن است باعث کاهش دقت و توجه مشتری شود و نتواند به صورت کامل و دقیق پاسخگوی سئوالات مشتری باشد. برای برطرف کردن این روزمرگی باید یکسری موارد داخل مرکز تماس اندیشیده شود و همچنین خود نیرو نیز توانایی برطرف کردن این مورد را داشته باشد.

یکی مواردی که میتوان داخل مرکز در نظر گرفت برای رفع خستگی ، تعیین کردن تایم های استراحت به موقع و متوالی برای تمامی کارشناسان است و همچنین فراهم کردن شرایط بازی و انجام کارهای مختلف که میتواند کارشناس را از آن فضا دور کرده و باعث انرژی گرفتن او شود.

3-نظم و ترتیب:

کارمندان مرکز تماس به دلیل حجم بالای فعالیت‌ها در طی روز می‌بایست بسیار دقیق و منظم باشند تا انجام کارهای متعدد از قبیل بررسی اطلاعات فنی، به‌روزآوری برنامه CRM  و یادداشت برداری‌های لازم و… همگی به صورت منظم و مرتب انجام گیرد و در روند رسیدگی به نیازهای مشتری اختلالی ایجاد نگردد .

4-انعطاف پذیری:

به دلیل تعامل این کارمندان با تیپ‌های شخصیتی مختلف از مشتریان ، همگام شدن و انعطاف‌پذیری از قابلیت‌های مهم به شمار می‌آید. کارمندان مرکز تماس می‌بایست قابلیت صحبت با یک مشتری پرحرف را داشته و در لحظه‌ای دیگر نیز پاسخگوی یک مشتری عصبانی و خشمگین باشند. نیاز هست تا کارشناسان بتواند در هر شرایطی بر هوش هیجانی خود تسلط داشته باشد.

5-صمیمانه و دوستانه:

کارشناسان مرکز تماس اولین بخشی هست که مشتریان یک مجموعه با آنها برخورد میکنند در نتیجه لازم هست که کارشناسان بتوانند حس صمیمیت را در مکالمات خود با مشتری به مشتری القا کنند و رضایت مشتریان را هم بوجود بیاورند.

6-حفظ خونسردی:

در خیلی از مواقع کارشناسان یک مرکز با چالش های از طرف مشتریان عصبانی روبرو میشوند و نیاز هست تا بتوانند در همه لحظات با حفظ خونسردی پاسخگوی سئوالات و مشکلات مشتریان باشند.

7-مهارت های ارتباطی بالا:

یکی از مهمترین نکاتی که یک کارشناس مرکز تماس باید داشته باشد و پیشتر هم به آن اشاره کردیم مهارت های برقراری ارتباط است. مهارت برقراری ارتباط از قبیل : خوب گوش کردن ، تجزیه و تحلیل اطلاعات ، پردازش راه حل سریع و یافتن پاسخ مناسب برای سئوال مشتری است.

8- سرعت بالا در انجام کارها:

کارشناسان مرکز تماس باید توانایی انجام کارهای مختلف در زمان های کوتاه را داشته باشند و بتوانند در سریعترین زمان ممکن پاسخگوی سئوالات مشتریان باشند .

امیدواریم که این مقاله تواسنته باشد پاسخ سئوال کارشناس مرکز تماس کیست؟ را داده باشد و همچنین به شما برای انتخاب کارشناسان بهتر کمک کرده باشد.

همچنین شما متیوانید سایر مقالات ما را از این بخش پیگیری کنید.

 

 

یک دیدگاه بنویسید